Zo gebruik jij je logo optimaal

waar logo drukken

Je hebt een prachtig logo voor je website ontworpen en het professioneel laten maken voor verschillende doeleinden. En nu? Dan bedenk je je opeens dat het lastig is te beslissen waar je je logo allemaal terug moet laten komen. Wij zullen je helpen met wat ideeën! Je logo is een belangrijk onderdeel van je bedrijf, dus laat de kans niet lopen om het goed te gebruiken.

Je logo op vlaggen drukken

Terwijl je over de snelweg rijdt, zie je dat talloze bedrijven hun logo graag willen laten zien. Denk bijvoorbeeld aan die vier grote gele letters op een blauwe achtergrond, of de grote gele M op een mast. Bereik datzelfde effect door je bedrijf al zichtbaar te maken zodra mensen in de buurt komen. Door vlaggen te bedrukken met je logo en die voor het bedrijf uit te hangen, maak je je bedrijf niet alleen makkelijk vindbaar voor bezoekers, maar trek je ook de aandacht van voorbijgangers!

Logo op verpakkingen

Een andere offline manier om je logo te laten zien aan klanten is de verpakking van je product. Onderschat de kracht van verpakkingen niet; het is het eerste waar je klant mee in aanraking komt als zij je product ontvangen. Het zou dan ook een gemiste kans zijn als je je product opstuurt in een ongemerkte doos. Heb je een niet makkelijk te bedrukken verpakking of doe je het gewoon liever anders? Je kan ook een sticker met je logo op de verpakking plakken.

Zet je logo op je website

Of je nu producten online of offline verkoopt, je website is een belangrijk onderdeel van je bedrijf. Zoeken mensen je bedrijf op het internet, dan moet je website uitstralen dat het bij jouw bedrijf hoort. Het is het meest logisch om je logo in ieder geval in de header van de website terug te laten komen en in het tabblad (favicon). Let bij het plaatsen van je logo op je website op de vereiste formaten. Je wilt niet dat je logo ineens onscherp of uitgerekt is. Is je logo op meerdere plekken online zichtbaar, bijvoorbeeld social media? Vergeet niet ook daar je logo terug te laten komen!

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*