Kun jij niet opnemen? Dit zijn de beste oplossingen wat je kunt doen

Als we kijken naar de zakelijke wereld is het gebruikelijk dat je niet altijd de telefoon kunt opnemen. Dat is natuurlijk in een aantal situaties vervelend. Zo kan het bijvoorbeeld voorkomen dat je potentiële klanten misloopt omdat je een telefoon niet opneemt. Om dit te voorkomen zullen we hieronder kort stilstaan bij een drietal tips die je kunt toepassen om het mislopen van telefoontjes te doen voorkomen. Naar aanleiding hiervan nog additionele vragen? Dan is het zeker aan te raden om contact op te nemen met een specialist van dat specifieke onderdeel.

Stel een duidelijke voicemail in

Als je vaak in gesprek bent of niet in de gelegenheid bent om de telefoon op te nemen is het zeker aan te raden om aandacht te besteden aan het instellen van een goede voicemail. Veel mensen vergeten namelijk om een goede voicemail in te stellen en dat is natuurlijk zonde. Als je namelijk de telefoon niet opneemt is dit het eerste wat je potentiële klant zult horen. Wil jij tips voor het instellen van een goede voicemail? Op het internet heb je voldoende handleidingen die je inzicht geven hoe jij een duidelijke voicemail kunt instellen die ook daadwerkelijk als effectief wordt beschouwen.

Een telefoonservice inschakelen

Het kan voorkomen dat je voor jouw beroep veel in gesprek bent met klanten. In dat geval is het vervelend als je niet continue de telefoon kunt opnemen of als de telefoon continue afgaat. Om deze reden is het goed om te kijken of je een telefoonservice of antwoordservice kunt inschakelen. Hierbij wordt de persoon in kwestie die je belt automatisch doorverbonden naar een centrale die vervolgens bepaald gegevens noteren. Heb jij het dan rustiger? Dan kun je rustig de telefoon opnemen en dat is natuurlijk erg prettig.

Schakel de telefoon door naar je collega of assistente

Als je in een groot bedrijf werkt, zul je merken dat je met meerdere mensen werkt. Dat is natuurlijk erg prettig omdat je hierdoor je telefoon ook naar je collega’s kan doorschakelen. Ben jij druk in gesprek terwijl je collega achter de computer aan het werk is? In dat geval kan jouw collega tijdelijk de telefoon opnemen waardoor je alsnog het gewenste resultaat krijgt, namelijk het beantwoorden van een telefoontje. Heb jij een assistente? Dan is het natuurlijk goed om het door te laten schakelen naar deze persoon. Hierdoor weet je zeker dat je een goede keuze zult gaan maken en dat is natuurlijk erg prettig.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *